Piggen (15.04.2012)

Written by Pål (Pål Berglund)

Ascents Piggen (236m) 15.04.2012

Søndagstur til Piggen

Turen idag gikk til Piggen, rart navn når en så hvor flat denne toppen egentlig er. Oliver og jeg startet ved hoppbakkene på Rugtvedtkollen ved klyve, dette er nok det vanligste utgangspunktet for denne toppen. Man parkere ved hoppbakken og rusler veien innover forbi bakkene. Alle hoppbakken vitner om stor hoppaktivitet en gang i tiden, men nå er de fleste grodd helt igjen. Oliver fikk seg ihvertfall en pallplassering og feiret Piggen på forskudd. Parkeringen denne dagen var smekk full og jeg skjønte hvorfor da vi passerte Solum kappel. Søndag er jo dagen for gudtjenste så klart, det burde jeg skjønt. Her var det masse folk og vi måtte svinge innom å se, det luktet vafler lang vei og jammen var det ikke et musikkorps i full sving der inne også. Med Piggen gnagende i bakhodet og ingen penger måtte vi gi slipp på vaflene og traske videre. Det er grusvei opp til Solum kappel og videre derfra er det sti opp til toppen. Returen gikk samme vei tilbake.