Fjellet (Rustafjellet) (27.10.2019)  5

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Haugsvær (150m)
Endpoint Samme (150m)
Ascents Fjellet (774m) 27.10.2019 09:25
Visits of other PBEs Haugsvær parkering (145m) 27.10.2019 09:26

Fjellet (Rustafjellet)

Denne søndagen måtte værvinduet utnyttes og med en times ekstra søvn, var det ikke noe problem å komme seg av gårde før kl 0800. Parkerte på Haugsvær kl 0920, satte bilen på lading og tok beina fatt ned langs hovedveien. Fulgte god sti først gjennom innmark og deretter opp gjennom skogen. Oppe på 600 moh traff jeg en turgåer på vei ned og vi slo av liten prat. Hun var like overrasket som meg over å treffe andre turgåere. Nå begynte også den første snøen å ligge på bakken. På ca 650 moh tar en merket sti av opp til venstre. Denne går rett til toppen. Heldigvis var det altså spor i den nå 10-15 cm dype snøen, ellers hadde jeg hatt problemer med å følge stien. Oppe på toppen var det tilnærmet vindstille, sol, hvit snø og flott utsikt. Perfekte forhold!
Retur samme vei og var nede til like før klokken 1200. Nå bar det videre til Hummelfossnipa.

Startet opp denne veien.
Kom ned igjen forbi dette lite bebodde huset.
På 600 moh begynte det å ligge snø på bakken.
Toppen av Rustafjellet, 774 moh.
Et stykk meget fornøyd hund i snøen:-)