Utsikten + Bysteinjakt i Horten (20.10.2019)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Nordlibakken (55m)
Ascents Utsikten (126m) 20.10.2019
Visits of other PBEs Bystein 57 (125m) 20.10.2019
Bystein 59 (77m) 20.10.2019
Bystein 60 (58m) 20.10.2019

Familietur til Horten, og den obligatoriske turen til Utsikten ble gjennomført i dag med Alicia og Sara og meg. Jeg ville også prøve å avansere på bysteinlisten i Horten. Skikkelig regn i dag. Første del av stien var blitt til en bekk. Vi gikk opp fra den vanlige merkede parkeringen ved Nordlibakken. Først den vanlige ruta opp til Utsikten og bystein 57 på utsiktspunktet. Nr 57 har de fleste utsiktenbestigerne besøkt. Vi hadde med oss klassebamsen KOKOS i klasse 1A fra sentrumskolen i Horten. Den får nye opplevelser hver helg da den rullerer mellom elevene. En toppturbestigning til Utsikten må vel være helt topp. På trimkassen på Utsikten var det info om et kjempefint trimopplegg for barn. Alle barn mellom 0-12 år som er medlem av DNT, kan du bli med på prosjektet ”Barna ruler på fem Turbo-turer” Utsikten er en av de utvalgte turene i 2019. Ny spennende turmål kommer i 2020. På tur ned var vi innom bystein nr 59 som ligger innenfor ei lita plasketjønn på en fin høyde. Vi gikk en liten omkrok bort til bystein nr 60 som ligger like ved turveien.