Tollevsrudfjellet, Haglebu (06.10.2019)

Tollevsrudfjellet Sør (1,113m) 06.10.2019 14:52
Sørvest for Brennatten (1,094m) 06.10.2019 15:38
Visits of other PBEs Tjuvkjelleren (1,102m) 06.10.2019 14:13

Fikk fri fra malinga på søndag og kunnedermed få oss en tur. Med nysnø på alle topper fra Vestfold til Hallingdal, tenkte jeg det var greit å finne en ny topp som det gikk sti til. Valget falt dermed på Tollevsrudfjellet ved Haglebu. Mange mulige ruter til topps. Valgte å parkere nede ved hovedveien for å få flest mulig høydemeter i beina. Dette er tross alt en topp der man får flere km enn høydemeter. Snøen lå helt ned til veien. Med godt vær og høstferie, var stien godt opptråkket. Dermed ble det lettere for oss både å gå og finne stien som var dekt av snø. Var faktisk mange som hadde gått helt til toppunktet, det hadde jeg faktisk ikke trodd.
De 200 meterne bort til Tjuvkjelleren var verd omveien. Artig liten hule med benk og bålplass, og nydelig utsikt til Norefjell.
På toppen var det også en sinnsykt bra utsikt; Blefjell, Norefjell, Gaustatoppen, Hallingskarvet, Skogshorn, Jotunheimen, Vassfaret, og selvfølgelig de nære toppene rundt Haglebu som er så karakteristiske. Så denne litt kjedelige toppen var ikke så kjedelig likevel. Ikke så værst at det var strålende sol og vindstille heller :-)

Tjuvkjelleren, med tjuven!
Norefjell har fått vinterfrakken på