Rasletinden og Øystre Fagerdalshøe (03.09.2019)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Ascents Øystre Fagerdalshøe (1,504m) 03.09.2019 11:16
Rasletinden (2,105m) 03.09.2019 11:16
Øystre Rasletinden (2,010m) 03.09.2019 11:16

Våknet på Maurvangen til snø langt ned i fjellet. Var litt skeptisk til forholdene oppe på Valdresflya med tanke på snømengdene. Tenkte uansett at Rasletinden skulle gå bra, men angret på at jeg ikke hadde tatt med staver hjemmefra!

Parkerte oppe på Flya og det lå snø fra starten. Skodda lå helt ned , men begynte heldigsvis å brekke opp etter en times gange. Ingen spor på stien så det var bare å lange ut :-)

Det gikk greit langs stien oppover men var noe mer tidkrevende i høyden enn det ville vært uten snølaget som lå oppi ura. Nådde greit Rasletinden men brukte god tid nedover terrenget i retning Øystre Fagerdalshøe i den fortsatt snødekte ura. Etterhvert var heldigvis snølaget smeltet bort i løpet av denne etter hvert solrike dagen og det ble en flott rundtur !

Noget hustrig og tett ved start
Rype på nært hold som antok den var usynlig :-)
Ser endelig litt mer av fjellet, her mot Øystre Rasletinden
På vei opp mot Øystre, får jeg også endelig sikten mot hovedtoppen, Rasletinden 2105
Turbokkasse på Øystre Rasletinden
Fra Rasletinden 2105
Rasletinden
Mot neste mål for runden, Øystre Fagerdalshøe
Rasletinden fra returen nedover langs Øystre Repefonnbekken
Øystre Fagerdalshøe, nå var snøen i området helt bortsmeltet