Sykkylven: Hundatinden (23.08.2019)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Ascents Hundatinden (1,234m) 23.08.2019 14:22
Visits of other PBEs Megardsdalen p-plass (180m) 23.08.2019 12:02

Denne dagen var det litt ymse værmeldinger, men jeg tok en sjans allikevel og fikk med meg min gode turvenninne Linda Bakken. Det var mildt og din temperatur men med tidvis småregn i lufta på vei oppover. På toppryggen lå skylaget og trykket og lettet desverre ikke særlig på seg under turen. Det ble derfor lite sikt på toppen. Hadde tenkt at denne turen ikke skulle gåes i vått vær på grunn av de utsatte klyvepartiene, men nå ble det ikke slik allikevel ;-) Det var et par plasser som mildt sagt var litt ugne. Men, stort sett er det gode tak og når man er to stk er det en ekstra trygghet.

Retur la vi samme vei. Da jeg sto og ventet på ferja til Hundeidvik hadde jeg fått beskjed om at Geir Arne og Kristine var på vei til Lotsberg og skulle overnatte. Det var derfor greit å kjappe seg nedsatt og sette kursen hjemover dor en svært så trivelig stund i lag med dem på kvelden.

Rakk akkurat ikke ferja kl 1030, etter tannlegebesøk, en times ventetid...
Starter noget grått og fuktig oppover dalen, men optimismen rår!
Kan skimte så vidt ned mot Hundeidvik og en svak regnbue
Et artig lite punkt, konsentrasjonen på topp
to blidfiser på toppen i null sikt
Returen ned igjen
Veldig kjekt besøk som ventet hjemme på Lotsberg!!!