Mont Blanc - Det kvite fjell! På toppen kl 10.00 14.08.19 (02.12.2019)

Written by Eikås (Janne Eikås) GSM

Characteristic Alpine trip
Ascents Mont Blanc (4,810m) 02.12.2019
Dôme du Goûter (4,304m) 02.12.2019

Akkurat denne pakkinga synest eg er fabelaktig fin :)

Mine tanker er at høge fjell har gått meg fint i blodet :) Mitt første høge fjell var Aconcagua Vi måtte snu pga storm og 30 - på 6700 moh og toppen vart ikkje nådd. Men dragninga og den djupe følelsen hadde lurt seg inn! Mont Blanc/Det kvite fjellet har eg tenkt nokre år. Men ulike grunner har utsett den opplevelsen. Det er noko eige med høgda og fjella! For min sin del, så trur eg det handler om respekt for naturen og dei enorme kreftene. Det å kjenne kroppen jobbe, noko som den er skapt for. Er ein stor følelse og i høgda må du lytte ekstra til kroppen din som du har eit livslangt forhold til. For meg er dette terapi, fordi ein tømmer hjernen av alle trivelle greier i kvardagen! Du har kun deg sjølv, kroppen, naturen og gjerne andre menneske du må samarbeide ilag med. Og der er samarbeidet kanskje ekstra viktig.

Det samarbeidet vart ein tlf ifrå Helge Gråbein (Tinderangler) og Geir Arne Garm (Gal Krokfot)
Helge ringde meg tidleg på forsommer og lurte på om eg ville reise til Mont Blanc. Svaret var ganske eit så ja :) Men vi måtte ha med fleire! Geir Arne hadde erfaring ifrå toppen tidlegare og heldigvis svara han ja...og det var gull verdt. Jac og Audun vart to så gode og fabelaktige medspelarar i denne fjellgruppa. Eg setter veldig pris på turen og felleskapet etter denne turen som har vore tenkt ei stund. Utgangspunktet mitt når det endeleg vart, var ikkje det utganspunktet eg hadde mest lyst til. Det rett etter raskatastofa vår i Jølster 30.07. med ein omkommen sambygding. Då er fokuset i ein annan divisjon...Men det gode fellesskapet var der og jobba. Det vil gjere godt med litt ekstra tynn luft og staselig kjekt turfølge! :)

Andre navn
Fjellrekke
Mont Blanc-massivet i Alpene
Førstebestigning
8. august 1786 av Jacques Balmat og Michel-Gabriel Paccard.

Wikimedia | © OpenStreetMap

45°49′57″N 6°51′53″E

Mont Blanc (fransk) / Monte Bianco (italiensk), i betydningen det hvite fjell[4], er Vest-Europas høyeste fjell med sine 4 808,73 moh., ifølge målingen av 13. september 2017[1][4], og ligger i de franske Alpene, på grensen mot Italia og nær grensen til Sveits. Høyden varierer noe fra år til år, med den vekslende snømengden på toppen. Isbreen på toppen er opptil 23 meter høy.
Den første som besteg Mont Blanc var ved Jacques Balmat og Michel-Gabriel Paccard, den 8. august 1786. Mont Blanc er Vest-Europas høyeste fjell, men Elbrus i Kaukasusfjellene (Russland) er med sine 5 642 moh det høyeste fjellet i Europa .
Italienere og franskmenn strides om dette fjellet. På italienske kart ligger toppen på grensen mellom de to landene, mens den på franske kart ligger klart inne i Frankrike.
Mont Blanc-tunnelen, mellom Chamonix i Frankrike og Courmayeur i Italia, ble påbegynt i 1957 og sto ferdig i 1965. Den er 11,6 km lang.
Den 24. januar 1966 krasjet en Air India Boeing 707 i fjellet, og 117 mennesker omkom.
Sammenlagt har om lag 300 klatrere omkommet i Alpene siden 1. juni 2008, hvorav om cirka 200 på Mont Blanc./Dette er gamle tall ifrå 2016 og fakta omkomne kan nok være større i dag!
Jentekveld ilag med Miriam før tur :)
Innom kjente på veg for å hente kart til gps for Alpane. Heftige kontraster denne morgonen inn mot Kjøsnesfjorden/Jølster
Ein beinstrekk må til...Det går dårleg for meg å køyre 7 timer i strekk utan den gode avvekslinga. Det vart tur innom ei god løpsveninne Anna Margrethe Traave i Lærdal. Herifrå garden Traave og innom vakre Kongevegen-

Geir Arne nyter pakkinga!!
Tja...Velkomst synet som møtte meg var denne flaska i reolen heime hos Geir Arne og Kristine. Dei to sist nevnte var ikkje heime i øyeblikket!  Så det vart eit intenst og følelse lada gjensyn på ein litt anna måte...Eller berre eigentlig den samme følelsen, kvar gong ein passerer den gode gamle lyktestolpen!
Tja...Velkomst synet som møtte meg var denne flaska i reolen heime hos Geir Arne og Kristine. Dei to sist nevnte var ikkje heime i øyeblikket! Så det vart eit intenst og følelse lada gjensyn på ein litt anna måte...Eller berre eigentlig den samme følelsen, kvar gong ein passerer den gode gamle lyktestolpen!

Ein kan ikkje ha betre kvile enn dette :) Denne toppen står på lista!
Eit par klimatiseringsturar til Breithorn 4164 moh gjorde susen :)
Ifrå Klein Matterhorn 3883 m mot dei to turer til Breithorn 4164 moh Noko som gjorde susen i høgdefølelsen :)
Den planlagte ruta ifrå Aiguille du Midi til Mont Blanc.
Eit kviledøgn i Chamonix eller berre hardt arbeid å komme over alle sportsbutikkane som var i Chamonix gater. Eg har vel i grunn aldri sett så mange enkeltmerke sportsbutikker nokon gong i mitt liv. Det var meir slitsomt å tilbringe tid i desse butikk gatene enn høgdelivet til fjells! Trur eg begynner å bli gammal!
Trivelige ettermiddagstimer er verdt eit besøk på Alpine Musee i Chamonix for dei som har interesse for den alpine historia.
Ei bok måtte eg berre investere i...Men, det var eigenlig eit dusin til eg kunne tenkt meg :)
Snakke meg om å være i himmelriket til ei av skattekistene her i Chamonix  :)
Snakke meg om å være i himmelriket til ei av skattekistene her i Chamonix :)
Snakke meg om å være i himmelriket til ei av skattekistene her i Chamonix. Bok og is er obligatorisk :)
Aiguille du Midi 13.08.19 kl 09.50 Og vi er ganske så usikre etter dei siste værdøgna. Det har vore eit skiftande og heftig vær med store nedbørsmengder, tordn og kraftig vind. Og vi veit utgansngspunktet til dette. Fjellet har vore stengt pga uvær og rasfaren er ekstremt stor!!
Garm
Ei heller heftig rute etter uværet! Menneska blir små i dette landskapet.
Vi venta i spenning på dei første tøffaste klatrerane etter uværet og rasa som var gått. Det var stor skredfare, men det er då også ei utsatt rute. Ingen kom opp denne ruta dette døgnet, fekk vi vite i etterkant av vårt valg om å prøve siste utveg via normalruta. Men også der har været jobba!
Nydelig alpeskue ifrå Aiguille du Midi <3

Kva gjere vi no...Det er då det er godt å ha med folk som har vore i fjellområdet før og kjenner logistikken garmGarm (Gal Krokfot) Det var ikkje meir å lure på enn å komme seg ned att med første bane. Så køyre til Saint Gervais Les Bains for så å komme seg vidare opp mot normalruta Gouter Route. Vi har ingen billetter til tog og hytter! Tida for heimreise er lovleg nær! Dette er virkelig på lykke og fromme for å nå toppen av Mont Blanc...Planen er å komme så høgt som vi berre kan komme denne dagen. Vi har ikkje overnatting på Tete Rousse hytta, men der er eit bittelite håp om teltleiren like ved! Det er lang bestilling på desse hyttene iforkant av toppbestigninger!

Den nydelige ruta som er tenkt "Three Monts Route" spøker for oss etter det heftige uværet som har vore...
Etter ein tidleg morgenstart kl 07 ifrå Chamonix med utgangspunkt ifrå Aiguille du Midi med bestilt hytte og eit utgangspunkt til å nå toppen av Mont Blanc...Enda vi då nokre timar seinare, med å stå på Station Du Nid D`Aigle Terminus Du TMB 2372 moh kl 14.57 samme dag. Håpet er å komme så høgt så lang vi berre makta. Vi  hadde ingen bestillinger, eller plass på denne ruta på hytta Tete Rousse. Dette var sjangsespel de lux...Håpet er godvilje og plass i teltleiren Tete Rousse
Etter ein tidleg morgenstart kl 07 ifrå Chamonix med utgangspunkt ifrå Aiguille du Midi med bestilt hytte og eit utgangspunkt til å nå toppen av Mont Blanc...Enda vi då nokre timar seinare, med å stå på Station Du Nid D`Aigle Terminus Du TMB 2372 moh kl 14.57 samme dag. Håpet er å komme så høgt så lang vi berre makta. Vi hadde ingen bestillinger, eller plass på denne ruta på hytta Tete Rousse. Dette var sjangsespel de lux...Håpet er godvilje og plass i teltleiren Tete Rousse
 Start ifrå Station Du Nid D`Aigle Terminus Du TMB 2372 moh kl 14.57 Håpet er ei overnatting i teltleiren/Camp Refuge De Tete Rousse 3167 moh
Eit kjent syn i dette området...
Camp Refuge De Tete Rousse 3167
Wc her er ikkje så aller verst! Camp Refuge De Tete Rousse 3167
Ifrå Camp Refuge De Tete Rousse 3167 mot Aiguille De Bionnassay
Ifrå Camp Refuge De Tete Rousse 3167 mot Refuge Døme De Gouter
Ein lang dag og mange høgdemeter! Nye rutevalg ved raske avgjerdsler i eit håp om å nå toppen av Mont Blanc etter ikkje eit heilt uventa ustabilt ver over ei tid!!
Endelig Camp Refuge De Tete Rousse 3167 moh  Akkurat her veit vi framleis ikkje om vi må retunere tilbake med ein topp i minus! Parkvakta som har oversynet med bestilte plasser ved hytta og området er ganske så streng på reglementet! Eg tenker at det ikkje er så rart. Sånne fjell treng regler! Vi har ikkje plass fordi vi hadde reservert oss til den andre ruta ifrå Aiguille du Midi. Uvær er ikkje alltid den beste lagspeler. Ein lang dag og mange høgdemeter!
Endelig Camp Refuge De Tete Rousse 3167 moh Akkurat her veit vi framleis ikkje om vi må retunere tilbake med ein topp i minus! Parkvakta som har oversynet med bestilte plasser ved hytta og området er ganske så streng på reglementet! Eg tenker at det ikkje er så rart. Sånne fjell treng regler! Vi har ikkje plass fordi vi hadde reservert oss til den andre ruta ifrå Aiguille du Midi. Uvær er ikkje alltid den beste lagspeler. Ein lang dag og mange høgdemeter!
Refuge De Tete Rousse 3167 m med lang bestillingstid! Eit godt startutgangspunkt for toppen av Mont Blanc via normalruta "Gouther Routhe"

Ein trivelig venn å treffe i høgda på Refuge De Tete Rousse 3167 m
Ved Refuge De Tete Rousse 3167 moh finnast det mange minner til ettertanke! Det er mange som har hatt ein draum om å nå toppen!
To trivelige far og sønn som kunne fortelle om ein kald, men vakker toppbestigning av Mont Blanc.
 Kan ikkje anna seie enn at eg nyter den frie følelsen i fjellet!
Kveldsmat og ro nokre timar før tidleg nattestart mot toppen av Mont Blanc. Audun koker vatn til neste økt!
Ein får jo ikkje lyst til å sove under sånne omgivelser! Men nokre timar må ein jo ha til toppen!
Snakke meg om blikkstille og klart toppøyeblikk på Mont Blanc
Geir Arne med alle sine fine! Ser ikkje ut som dei lir noko naud i fint turselskap :)
Det var fristane å ta turen bortom diverse nabotopper! Men rasfaren og uværet i forkant sette ein stopper for den lysta! :)

Toppen av det "Kvite fjell" Mont Blanc
Skue mot Aiguille du Midi og den tenkte ruta vår mot Mont Blanc
Nydelige snørygger ifrå Mont Blanc
Hærleg tid under toppen til å nyte ekstra det gode fellesskapet. Før vi susa avgårde ned og ut av fjellet mot vårt neste mål...Grand Paradiso
Den ubetente hytta med kanskje den verste "WC" nokon sinne! Eg har sett liknande, men eg trur kanskje denne slår alt...
Toppen av Dome du Gauther 4304 m Det var mykje trafikk av politi/redningshelikopter som overvåka fjellområdet etter uværet
Toppen av Dome du Gauther 4304 m med Mont Blanc i bakgrunn.
Toppen av Dome du Gauther 4304 m Nokre småkarar av familiearten Garm kan sjå ut til å ha vore i området!
Ifrå Dome du Gauther 4304 m mot tilbakelagt fjellområde og toppen av Mont Blanc
Heftige sprekker å ha i tankane undervegs!
Aiguille du Midi
Geir Arne nyter fjellskuet
Refuge Dome De Gauter/Gouterhytta

For eit mektig fjell og brelandskap
Fint å ta ein aldri så liten pause i godværet før siste høgdemeter ned og ut ifrå Goutherhytta
Ein kan ikkje late være å bli fascinert av dei vanvittig mektige sprekkane i breen og fjellområdet.
Den fine avvekslinga ifrå stegjern og bre med fin klyving ned ifrå Refuge Dome De Gouter og til Camp Refuge De Tete Rousse 3167
Morgenbilda og lystet mot eit mektig fjell Mont Blanc
Morgenbilda og lystet ifrå/ved eit mektig fjell Mont Blanc mot Aiguille du Midi
Thanks my guy`s and friends for a great time in the mountain! Geir Arne, Helge, Jac og Audun

Tusen takk selv.....

Written by Gråbein 09.01.2020 22:06

...for supertrivelig og opptimistisk turfølge. Ut på tur aldri sur passer perfekt.

Tøft prestert av hele gjengen, så og si ;0))

Gratulerer!

Written by uglefisk 04.12.2019 20:33

Her var det mye snadder-bilder å se på! grattis

Sv: Gratulerer!

Written by Eikås 04.12.2019 22:28

Takk for det Paal :) Det er virkelig moro å ta bilder i sånne vanvittig flotte kontraster. Men ikkje minst artig er det når ein har tidenes turfølge som gjere alt som skal til for at det skal bli så utruleg bra i teamet! Inkludert bilder...:)

Gratulerer til PB-gjengen..

Written by otto 03.12.2019 22:43

Herlig bildeserie i optimalt vær. Nesten unødvendig med mye tekst når du gjør det så bra Janne. Misunner dere den opplevelsen.

Sv: Gratulerer til PB-gjengen.

Written by Eikås 04.12.2019 18:59

Tusen takk for det Otto :) Du har rett i at det kan bli for mykje tekst nokre ganger! Det er ein fin balansegang, kor mykje taler bilda ein velger å legge til. Så er det ulike oppfatninger og kunnskap hos den enkelte som leser. Kor mykje skal ein formidle med fakta og informasjon! Men, det er utruleg spennande og det er kjekt å diskutere :) Fin og konstruktiv tilbakemelding! Ellers må dåka der oppe ha ei hærleg fin førjulstid :) Her nede er det akkurat no lite som minner om kvite drømmer og milelange skiturer...Men vi skal ikkje klage, vi har jo hatt det toppers lenge :)

Flott rapport :-)

Written by Sunset 03.12.2019 19:02

Vil berømme den flotte rapporten som du har forfatta om turen :-). Her er så mange flotte bilder og tekst. Får heilt klart eit inntrykk av at dette var ein fantastisk flott og minnerik tur :-). Kanskje eg og ein gong greier å karre meg opp på det kvite fjell.. Det var imidlertid ikkje til å legge skjul på at det var godt å få bekreftelsen på at det hadde gått bra på turen, uten nokon form for uhell. Det er tross alt ein del som har måtte bøte med livet på veg til denne majestetiske toppen.

Sv: Flott rapport :-)

Written by Eikås 03.12.2019 20:20

Takk for det Inge :) Kjekt at bilda viser det eg ønsker å formidle om fjellet, turen og det gode tur fellesskapet! Det ligg nokre timar i rapporten! Men det er berre ei stor glede og trivsel å syssle med :) Ruta ifrå Aiguille du Midi kan eg godt tenke meg i eit seinare høve ilag med andre fine mål som vi ikkje rakk denne gang på turen. Toppen ligg nok der ein vakker dag for deg :)

Slit og slit, Fru Blom...

Written by Garm 02.12.2019 21:43

Angåande slitet i sportsbutikkane i Chamonix, det verka ikkje som du mislikte det slitet? ;)

For øvrig, bra rapport! :)

Sv: Slit og slit, Fru Blom...

Written by Eikås 03.12.2019 17:23

Takk for det Geir Arne :) Som alltid ilag! Blir det ein tur av det unike slaget. Der det også alltid, er eit eller anna spenning moment i lufta! Det har eg stor sans for :) Slitet i sportsbutikkane var overkommelig!! Eg kjenner at butikk -kondisen ikkje er heilt som før...Men det går heilt fint å leve med :)

Grattis!

Written by SturlaS 23.08.2019 16:12

Ser frem til bilder og rapport. Den turen der står høyt på ønskelista..

Sv: Grattis!

Written by Eikås 24.08.2019 23:01

Takk for det Sturla :) Desse fjellområda kan du glede deg til. Eit fjellområde eg har tenkt lenge på :) Eg kjenner ein fin følelse av å nå toppen av Mont Blanc. Det er ein solid koloss av eit fjellmassiv med sine gode høgder. Der ein får kjenne litt på høga og kreftene det utgjer av heftige og ulike naturkrefter. Eit fjell ein definitivt ikkje skal ta for gitt...Men så er det også dette som gjere fjellet og naturlivet så fantastisk fint å leve :)