Daumåhaugen og Ovridseggi med Stian og Arne (04.08.2019)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Daumålshaugen (930m) 04.08.2019
Ovriseggi (961m) 04.08.2019
Visits of other PBEs Ovridseggi parkering (887m) 04.08.2019
Nyter utsikten over Vik fra Daumålshaugen

Nok en tur til det som er blitt min bror yndlingstur her nå. Denne gangen hadde vi med oss Stian. Vi ventet noen timer på at tåken skulle lette denne dagen, men den lettet ikke før kl 15:30. Men det var ikke et vindpust på haugen i dag, så vi kosa oss maks med utsikt og niste før vi gikk ned igjen.
Det er to deler av fjellryggen bortover eggen her som har store sprekker. Den ene ramler nok bare stille ned noen meter, men den andre er det verre med. Den ligger på Gluvrene og har store sprekker og ligger over gårdene Stedje/Halrynjo. Det er satt opp 4 rare dingser på siden av denne, men tror ikke det er kamera eller noe i dem. Tror likevel at det er noe som er/skal bli overvåking av sprekken.

Denne sprekken i fjellsiden ramler nok ned en gang.