Blankheia (Verran 6/26 Åfjord 3/62) (03.08.2019)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Sponga (355m)
Ascents Blankheia (541m) 03.08.2019

I dag ble motbakkeløpet Grønliveien opp arrangert. Meldte oss (Magne, Leif, TerjeH og meg) på løpet. Deltageravgift kr 100. Grønliveien har bompenger på kr 60. Kjørte opp til starten på kortløypa ved Sponga. Jeg valgte å gå innom PBtoppen Blankheia som ligger i to kommuner. Lettgått terreng inn mot trigpunktet og den store varden på Blankheia. Jeg gjennomførte turen i rekordfart og dro inn til målområdet ved Grønlisetra, hvor det var utdeling av pins, og en gratis prøvedrikk fra Tine. Proteinrik kakaomelk (20% protein) Det var salg av pølser og diverse gode heimlaga kaker. Jeg var heldig og vant en uttrekkspremie, ei bok om sunt og godt kosthold. På tur tilbake dro vi innom farmen til Leif og drakk kaffe med kjeks attåt. Nesten 100 deltakere på dette arrangementet.

Bomstasjonen på Grønliveien. (Kr 60)
Vis hensyn til deltakerne
Blankheia til høyre i bildet
Utsiktmot Setertjønna
Toppvarden på Blankheia som ligger i Verran og Åfjord Kommuner.