Rondslottet, Vinjeronder og Storronder (14.07.2019)

Written by Oyfage86 (Øyvind Fagervold) GSM

Vinjeronden Nord (2,035m) 14.07.2019
Visits of other PBEs Rondvassbu (1,173m) 14.07.2019
Spranget parkering (1,080m) 14.07.2019

Etter en fin tur over Smedeggen og smedene med pappa igår, ga det mersmak, jeg tok derfor å lasta opp Forza Volanten på taket, og reiste opp mot Rondvassbu igjen idag.
Parkerte på Spranget-parkering.
Sykla inn til brua før Rondvassbu, og låste fast sykkelen der.
Jeg startet forholdsvis rolig opp bakkene, men etterhvert ble det lett jogg. Noe roligere igjen opp mot Vinjeronden. På tur opp mot toppunket i Rondane, så jeg en kar det virka noe kjent med. Så jeg tenkte at det hadde vært morro tatt igjen han. Men jeg kom noen få sekunder etter han til topps. Viste seg å være min tidligere fotballtrener på Fron FK.
Ble derfor mye tullprat og fotografering. Hadde også da følge et stykke ned igjen. Jeg var innom de sekundærtoppene på veien ned. Nede fra Vinjeronden skilte vi lag. da jeg tok straka veien opp til Nord for Storronden og videre til Storronden før returen ned til syklen. Letta for at sykkelen sto der, tråkka jeg ivei mot bilen. Forholdsvis rask runde og endel løping i fjellet.

Rondanes toppunkt. En rask løpetur fra Rondvassbu, hvor Vinjerondene og Storrondene også ble fiska med! Traff min tidl. fotballtrener i siste kneika opp, artig.