Bjørnskinntinden, Kvasstinden og Stortinden (24.06.2019)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Bjørnskinntinden (635m) 24.06.2019 10:54
Kvasstinden Andøy (705m) 24.06.2019 15:11
Stortinden (578m) 24.06.2019 19:40

Vi bestemte oss for å starte dagen med tur på Bjørnskinntinden. Fin sti helt til topps. Været var ikke det aller beste, men av alle tre turene vi gikk denne dagen ble denne turen den fineste.

Hans Thorvald på toppen av Bjørnskinntinden
Litt bedre vær på vei ned. Her ser vi Stor-Okleiva
Stor-Okleiva
Bjørnskinntinden

Dagens andre tur gikk til Kvasstinden. Svært dårlig vei å kjøre til parkeringsplassen. Været var ikke det beste så vi ventet litt før vi gikk i veien. I starten var det veldig vått på grunn av myrpartier. Det var god merking og sti frem til 500 høydemeter. Der forsvant stien brått. Uansett var det uproblematisk å gå i terrenget til toppen. Også på denne toppen fikk vi tåke, så ingen sikt på toppen. På vei ned fikk vi dratt nytte av ei snørenne. Ellers så gikk vi noe utenfor stien på vei ned. Hvorvidt det var besparende er jeg usikker på. Vi brukte 2t og 43 min på turen. Den var 7,1 km lang og på 743 høydemeter.

Mot Kvasstinden
På toppen av Kvasstinden

Vi spiste middag og kjørte ut til campingplassen på Ånes. Derfra tok vi dagens siste tur, nå i noe regnvær. Stien i starten snodde seg gjennom høyt gress og planter, så vi ble våte til oppunder knærne. Heller ingen utsikt å snakke om på denne turen på grunn av været. Ellers var det god merking til topps.