Nona (22.06.2019)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Nona (1,011m) 22.06.2019 17:11

I dag hadde vi et ærend i Harstad, så da bestemte vi oss for å ta fergen over til Grytøya. Været var dårlig - regn og tåke, men det var det også spådd på forhånd. Vi bestemte oss for å bestige Nona. Fin sti å følge, men var litt slitt merking innimellom så det kunne være vanskelig å se hvor stien gikk. Jeg synes de første 400 høydemeterne var enklest. De første to timene var greie, men da vi kom opp til ca 900 høydemeter begynte jeg å bli litt lei våte steiner, regn, tåke og vind. Det var ordentlig kaldt på toppen. VI fikk utnyttet noen snørenner på vei ned, men jeg var veldig kald på beina. Synd vi ikke hadde finvær, for denne toppen tror jeg hadde vært nydelig og gått på med utsikt. Dessuten gikk stien slik at vi hadde hatt utsikt til toppen nesten hele veien opp. Vi dro ut på Sandsøya, men vi snudde og tok fergen tilbake 19.30. Vi var våte og kalde og lystne på å komme hjem. Ble en fin tur på Grytøya. Artig å ha vært der også.