Kjølberget (10.06.2019)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Kjølberget (704m) 10.06.2019 12:14

Når jeg skulle kjøre bomveien inn mot Kjølberget, betalte jeg bompenger og tenkte at det var bra at noen veier vår åpne for trafikk. Den gang ei. Når jeg kom til brua over Hølja, var det stengt med bom på selve brua. Den var det da umulig å kjøre rundt, og bommen var for lav til at jeg kunne dra motorsykkelen under.
Da bar det tilbake til bilen hvor jeg lesset opp motorsykkelen og forflyttet jeg meg til avkjøringen mot Osen. Her lesset jeg av igjen motorsykkelen og betale ny bomavgift for å kjøre inn til Kjølberget fra denne siden

Her kom jeg ikke forbi, så det ble å kjøre slukøret tilbake, og ta den lange veien rundt. Legg merke til kameraet på stanga nede i høyre hjørne
Parkerte i skyggen rett ved der det starter merket sti opp på Kjølberget
Dette ble Pinsens eneste tur på sti
Mye myr og stedvis veldig våt sti
Høyere opp var det gammel skog og svalt å gå i skyggen
Toppen var behørig markert med skilt og flagg
Info plakat på toppen
Utsikt mot Trysilfjellet på tur ned igjen

Når jeg kom ned til motorsykkelen traff jeg et par som var ute å gikk tur. De hadde joggesko, og ville derfor ikke gå til toppen når de forstod at stien var svært våt