Osterøy (31.05.2019)

Written by Osten (Olav Østerås) GSM

Ascents Høgafjellet (868m) 31.05.2019

Etter å ha vært på Gullfjelltoppen kom turen til Osterøy med Høgafjell. Var sliten i beina etter nesten en mil og 800 høydemeter tidligere på dagen. Men, været var meldt bra utover ettermiddagen så det ble til en en prøvde seg. Siri gav seg ganske fort etter vonde bein fra tidligere på dagen. Jeg gikk på videre og det ble lenger enn langt og mye opp og ned mellom knauser og
små vann. Traff på et veiskille inne på fjellet som sa at det fortsatt var 1,5 km igjen. Så toppen, men det såg langt ut. Bare å bite tenna sammen, - hadde kjørt et stykke og været så bra ut - så da så. Kom meg opp på toppen. Flott utsikt, men var sliten etter turen tilbake. Det ble 25 km på en dag og 1700 høydemeter. Fornøyd med det på den andre skikkelige kommunetoppturen i år.

Toppvarden på Høgafjell
Utsikt mot nordøst
Utsikt mot nordvest
Utsikt mot sørøst
Litt kronglete terreng
Toppen sees i det fjerne

Prøvde på Tysnessåta neste dag, men det var bare skodde og vind, og ikke minst vonde/støle bein. Så kroppen trengte restitusjon. Det får bli en annen gang.

Start date 31.05.2019 15:31
End date 31.05.2019 20:24

Imponerende stå-på vilje,

Written by knutsverre 03.06.2019 21:37

Olav! Tunge topper Gullfjellet og denne etterpå. Mange høydemeter og ikke spesielt lettgått terreng! Synd at du ikke fikk bedre vær. Uansett - gratulerer med to nye K-topper!

Sv: Imponerende stå-på vilje

Written by Osten 03.06.2019 22:11

Takk for det. Jo, de var krevende, men vi var heldige med været. Regnet kom tilbake akkurat når vi var ferdige. Fint område.