Folksomt på Utsikten (18.04.2019)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Utsikten parkering (57m)
Ascents Utsikten (126m) 18.04.2019
Visits of other PBEs Bystein 57 (125m) 18.04.2019

Kjørte opp fra lyskrysset på Apenes og opp til parkeringa for Utsikten. LivogKristen skriver at oppkjøringa til parkeringa er dårlig for bobiler, m
en den er svært dårlig også for personbiler. Det er store steiner og store dumper i veien, så dette må bli Horten Kommunes sommerprosjekt når det gjelder veivedlikehold. Vi var sju stykker som gikk i samlet flokk til toppen. På toppen traff vi en mann som hadde gått fra Borre. Han hadde aldri vært på toppen før. Han hadde gått under toppen flere ganger og tenkt på hvorfor han skulle opp den bratte stigningen til toppen. Det kom også en syklist i full fart opp til toppvarden, og suste ned igjen i samme fart. På tur ned traff vi ei trivelig jente med en hest. Hun stanset og lot barna stryke hesten. Denne hoppen var i godt humør i dag, men som jenter flest har hun litt ustabilt humør sa hestejenteeierjenta til oss.. På tur ned gikk en av jentene våre feil vei, så vi måtte ut å lete etter henne. Heldigvis var det godt og varmt vær, så med hjelp av en del andre turgåere fant vi henne på feil sti. Hele turen for min del ble tre kilometer.

Samling på Utsikten
To jenter på tur ved Utsikten
Et populært møte
Svane ved kanalen i Horten
Nærbilde av svanen
Båthavna ved kanalen, med Bastøyferja bak