Ondusfjellet med Åsfjellet (07.04.2019)

Geschrieben von SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Besuche anderer PBE Jøldalshytta (740m) 07.04.2019 10:12
Kleva parkeringsplass (740m) 07.04.2019 10:12
Ondusfjellet flyvrak (910m) 07.04.2019 10:12

Etter gårdagens langtur til Svarthetta lå det an til en letter tur i dag. Været var ikke bra så vi turledere hadde spilt inn ulike alternativer. En deltaker ville gå korteste vei tilbake til bilen mens de andre ville på fjelltur. Da ble det retur til bilene via Ondusfjellet.

Brannalarm under frokosten.

Dagens tur var ganske kort og vi skulle rydde oss ut av rommene etter frokost, så starten ble satt til kl. 10:00. Fine forhold i starten, men oppe på snaufjellet var det surt og kaldt.

Bedre sikt i dag men lavere temperatur og mere vind.

Litt uplanlagt ble det en PF100-topp oppe på Ondusfjellmassivet. Veldig avblåst på toppen så vi satte igjen skiene et stykke unna toppen.

Hele gjengen ved varden på Åsfjellet.

5 ivrige deltakere ville gjerne ha med seg toppen av Ondusfjellet også, så etter en liten oppdatering ved minnesmerket for flystyrten i 1943 (minnesmerket var skjult under snøen) tok jeg med meg disse til toppen mens de andre fant en fin lunchplass.

Noen var ivrige og ville ha med seg toppen av Ondusfjellet også.

Det var godt å finne litt le for vinden under lunchen.

Fin lunchplass med god le for vinden.

Målet etter lunch var å runde fjellet slik at vi ikke måtte gå oppover til parkeringen. Det fikset min medturleder stålende!

Alle var godt fornøyd med dagen og vi kjørte hver til vårt etter endt tur.

Da var turlederoppdraget for TT over for denne gang. Det er alltid trivelig å bo på Jøldalshytta og selv om været ikke var veldig fint fikk vi oss 2 fine turer. Inspirerende og trivelige turdeltakere og en høykompetent assistent gjorde helga til en fornøyelse.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.