Mitt tredje Kjerkeberg i Nordmarka (05.08.2015)  4

Ascents Kjerkeberget (654m) 05.08.2015 15:11
Visits of other PBEs Damtjern (460m) 05.08.2015
Damtjern p-plass (460m) 05.08.2015

Det var ikke planen å være her i dag...

Jeg skulle egentlig på en tur i Drammensmarka i dag på en geocacherunde, etter å ha kjørt guttene til aktiviteter i Lier. MEN!!! Til tross for grundig planlegging, så klarte jeg det kunststykket å glemme GPS'en hjemme, og da er det meningsløst på en slik tur så jeg måtte hjemom. Dette kostet meg en tie, så måtte jeg endre planene. Derfor ble det tur til Damtjern med fiskestang og GPS.

Etter at jeg parkerte ved Stubbdalskrysset tok jeg sykkelen fatt. Tok noen kast i Storflåtan uten napp, før jeg tok turen opp til Åbbortjernet (det store) og fisket en snau time. Var fint og rolig der oppe, men ikke noe fisk.

Da hadde klokka rukket å bli drøyt to og jeg var ferdig fisket. Etter det dro jeg videre opp til en geocache ved Vikseterkrysset. Derfra sjekket jeg avstanden til Kjerkeberget. Den var ikke verre enn at jeg skulle rekke det, og likevel være hjemme til 17. Så jeg for videre opp den våte stien et langt stykke, helt til jeg tok inn i skogen og opp til skrenten. Jeg fant det jeg skulle og fikk sett den fine utsikten. Dette er det tredje Kjerkeberg jeg besøker i Nordmarka. Flotte alle sammen!

På vei opp kom jeg over et kompass, nede ved Vikseter. Det hang jeg opp på nærmeste tre. På returen kom jeg inn på et område med flere modne multer. Det er alltid digg og gjør dagen! Kompasset jeg fant på vei opp, tok jeg med til Vikseterkrysset og hang det på skiltet.

Tilbake på Damtjern litt før klokka fire, så da hadde jeg grei tid hjem til avtalt tidspunkt.