Sande: Røddalshorn (25.03.2019)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Leikongeidet (170m)
Endpoint Leikongeidet (170m)
Ascents Røddalshorn (563m) 25.03.2019 17:42

Var spent på hvordan været ville fortsette etter at det nylig hadde gått noen kraftige snøbyger og var nokså stri vind. Det så imidlertid ut til å lette litt i bygeaktiviteten og jeg tok med meg både vindskjerm og skibriller sånn i tilfelle :-) Litt våt sti i starten, men lettgått videre oppover ryggen og etterhvert litt mere snødekt underlag, men ikke mer enn at det var greit å gå. Vinden tok seg opp da jeg kom til fortoppen og det blåste surt midt i mot. Vindskjermen føyk av gårde i et vindkast, men jeg klarte heldigvis å få tak i den igjen! Flott utsikt fra toppen, men vinden gjorde toppbesøket heller kortvarig og det var deilig å få vinden i ryggen på returen. Kasse med bok på toppen.

Dette var en flott og kjapp topp!

Utsikt mot Gyrinakken fra ryggen opp mot Røddalshorn
Fortoppen til Røddalshorn og her tok vinden seg kraftig opp!
Flott skue fra toppen av Røddalshorn i retning Leikanger
Nordøstover mot Stortua og Raudsandvatnet
Snøen føyket godt over ryggen på returen
Godt innpakket og vel nede igjen - da skein sola atter en gang ;-)