Øysteinnatten (25.02.2012)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Start point P-Plass Lifjellstua (754m)
Endpoint P-Plass Lifjellstua (754m)
Characteristic Ski trip
Ascents Øysteinnatten (1,173m) 25.02.2012

Kose-tur på Lifjell

Bø i Telemark pf 100 topp. Tur følge: Sniff:)

Etter en LANG vakt på jobb, kastet vi tingene inn i bilen og kjørte avgårde mot Lifjell. Både Yr.no og Storm.no hadde lovet sol og fin temperatur. Dette måtte for all del ikke gåes glipp av!! Da de foregående turene har tåka surret bort.

Og utrolig flott ble det da også:) Vi parkerte på P-plassen bortenfor Lifjellstua. Her er det god plass og koster ingen ting for å stå her. Og skulle du knekke et bein her før du setter av sted, så har røde kors tilholdssted her oppe ved parkeringen også:)

Jeg hadde ski fellene på skia fra forrige tur, så det var bare å pakke lillesekken og sette avgårde oppover bakkene. Mye folk i løypene:) Sniff fikk hilst på noen andre hunder:) og satt en på plass også!! Ikke kødd med oss, vi skal opp først, er budskapet til min kjære husky. Og labradoren og eieren, lystret! Så ikke dem igjen for etter en halvtime etter vi kom opp til toppen:)

Rett under selve toppen, satte jeg igjen skia, og tok en klyve-vei opp til selve topp punktet. Alltid (nesten?!) moro med uortodokse ruter. Vertfall i dag:-D
Oppe på toppen blåste det godt i dag. Så vi skrev oss inn i boken oppe ved toppen, brukte fotoapparatet flittig, før vi gikk ned til skiene, og spiste lunch.

SÅ av med ski fellene, og svinge oss nedover igjen :)

Tusen takk for en utrolig flott tur Sniff.

FILMSNUTT

Ikke verst turen din heller

Written by Øyvindbr 26.02.2012 09:36

Lurer på om været var bedre på Lifjell enn hjemme i marka i går. Men den vinden er alltid lei. Var nok av drivende skyer i går, Gausta tok hatten på i løpet av ettermiddagen så jeg.

Sniff minner meg veldig om Balder, bikkja ene naboen hadde fra høsten 1994 til tidlig januar 2008. Alle oss skaukarene fikk et religiøst forhold til den bikkja, og den var nok indirekte årsaken til at han ene tremenningen min for lengst har begynt å lete etter huskysnutter på youtube. :)

Sv: Ikke verst turen din helle

Written by 19topper 26.02.2012 20:31

Ja, tror nok at været var litt bedre på Lifjell i går. Og enda bedre i dag! :) Ingen vind faktisk og skyfri himmel og masse sol.

Moro, med Sniff. Han har forresten ett par videoer ute på YouTube:) og "hjemmesiden" sin...:) Men det finnes nok mye mer der ute på internettet.. Og forrige familiehunden vår het Balder, men han var schæfer, blir ikke det samme. Alaska Husky er noe for seg selv:)