Aursfjellet (09.03.2019)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Characteristic Cross-country skiing
Ascents Høgpynten (492m) 09.03.2019 15:36
Aursfjellet (632m) 09.03.2019 16:14

Vi hadde egentlig sett oss ut to mulige turer i Tromsø i dag, men på grunn av mye vind måtte vi finne et annet alternativ. Vi hadde sett oss ut Persfjellet som et annet alternativ, men også her var det for mye vind. Derfor falt valget til slutt på Aursfjellet i Målselv. I starten på turen gikk kunne vi følge scooterspor, men det gikk ikke lang tid før vi måtte brøyte selv. Vi gikk med langrennski og sank mye. Det var skikkelig tungt opp gjennom skogen. Jeg hadde mine tvil om vi kom til topps, men når Hans Thorvald overtok brøytingen gikk det bedre. Det blåste også surt på Aursfjellet i dag, og det var kaldt. Derfor ble det nesten ikke noen bilder. Det var en flott topp vi kom opp på, og for min del ble nedkjøringen morsom siden jeg ikke sank for langt ned i snøen. Bilturen gikk videre til Bardufoss hvor vi overnattet på hotell.