Maridalshøgda (03.03.2019)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Characteristic Cross-country skiing
Ascents Maridalshøgda (790m) 03.03.2019 15:21

I dag dro Hans Thorvald og jeg Grovfjord for å gå på langrenn/topptur. Det var flotte scooterløyper å gå i, og det var en del folk ute. Vi hadde løyper litt lenger en Revvatnet, men fra ca 6,2 km og til topps måtte vi brøyte vei selv. Det var tungt, og Hans Thorvald og jeg byttet på å brøyte. Vi hadde undersøkt en del før vi tok turen, og vi valgte ei rute der det var liten sjanse for skred. Vi gikk begge med skredsøkere, men det var ingen tegn til fare i terrenget vi valgte å gå. På turen oppover var gikk vi i skyggen, men utsikten rundt oss var helt herlig. Når vi nærmet oss toppen kom vi igjen i sola, og vi kjente at snøen var noe annerledes der sola hadde stått på. Utsikten fra toppen var veldig flott, og det var så og si vindstille. Nedturen gikk alt for fort. Kjempe fint å kjøre i pudderet nedover. En helt herlig tur, og årets første nye bestigning.

På vei innover i scootertrassén, Maridalshøgda i bakgrunnen.
Tungt å brøyte vei oppover
Flotte omgivelser
Hans Thorvald er sprek og brøyter vei
Vi nærmer oss toppen i solskinnet