Røysa (28.02.2019)

Characteristic Snowshoe trip
Ascents Røysa (319m) 28.02.2019 15:57
Visits of other PBEs Røysa p-lomme (136m) 28.02.2019 15:13
Fint vær og vi hadde bestemt en tur på truger etter jobb i dag. Kjørte til Røysa p-plass, men der er det ikke noe sted å parkere nå på vinteren. Kjørte litt lengre ned mot Kvelde og fant en liten lomme langs veien, der vi satte bilen. (Litt lengre ned enn der appen startet, da der ikke var dekning). Gikk opp langs hovedveien til p-plassen, der fløy de en ravn rundt over hodene på oss. Tok på oss trugene og fulgte en traktorvei oppover, videre langs noe som så ut som en sti oppover. Et stykke oppe i lia kom vi til et sted med en del plastremser i trærne, fulgte dem noen meter til de gikk feil vei, gikk så da inn til venstre og fant renner osv oppover til toppen. Liv så gaupespor, men fikk ikke tatt bilde. Hadde så lite batteri på mobilen at jeg ikke turte å ta bilde før på toppen.
Gikk litt lengre frem på kanten og satt i solen, nøt utsikten og spiste niste og drakk kaffe. Dette er livet!! Mens vi satt der hørte vi mange tunge drønn fra isen på Farris, det nærmer seg vår. Toppunktet har mange fine gamle trær og utsikt i mange retninger. Ned igjen samme vei.