Holtankollen (13.02.2012)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Holtankollen (253m) 13.02.2012

Svipp tur:)

Skien pf 100 topp. Tur følge: Sniff:)

Parkerte ned ved gården tvers ovenfor veien, for skogsbilveien som er starten på turen opp mot toppen fra sør-øst. Spurte om lov fra folk på gården. Det gikk greit, og de viste meg også området 50 meter inn fra veien som er tiltenkt parkering.

Grei og oversiktlig sti opp til toppen, spesielt siden det var sny, og det hadde vært en god del folk her oppe. Flott liten hytte på vei opp, og stolpe for markeringslys for flyplassen var merket som topp punkt, med plakett og temp mål. Bilder på toppen, og ned samme vei, etter at vi hadde vært borte på kanten av toppen som er i retning mot flyplassen. Vi håpet det var god utsikt mot denne, men litt for mye trær.

(Hmm, Siden det står så godt til med merkingen og tilretteleggingen med turer i grenlandsområdet, er det nesten så jeg mistenker DNT for å leie inn folk, bare for å tråkke opp stiene om vinteren:-) )