Miklevollkollen og Storkollen (30.09.2018)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Miklevollkollen (565m) 30.09.2018 13:37
Storkollen (346m) 30.09.2018 15:19

I dag var det skiftende vær, så Hans Thorvald og jeg bestemte oss for å dra i retning Grov og bestige Miklevollkollen. Det var grei sti når vi klarte å følge den, men den var noe dårlig merket + at den kunne vært litt bedre vedlikeholdt. Når vi kom oppover møtte vi også i dag på snø. Det var god utsikt fra toppen, men været og tåken gjorde at vi ikke fikk sett alt vi kunne om det hadde vært klarvær. Denne turen tok 2 t og 8 min, var på 6,6 km og vi gikk 419 høydemeter.

På vei oppover
På toppen av Miklevollkollen

Hans Thorvald og jeg bestemte oss for å ta nok en tur. Vi kjørte tilbake mot Evenskjer, men tok av til venstre før Sandstrand. Vi fulgte en bra merket sti oppover til Storkollen. Det var fin utsikt på toppen. Vi valgte å ta en annen sti ned. Den var litt vanskelig å følge og var ikke merket. Det gjorde ikke så mye for på vei ned skogen fant vi over 2 kg med kantarell. Vi fylte jakkelommene og luene våre, og kunne nok funnet mer om vi hadde hatt lyst. Men vi var fornøyd med turen og fangsten, og dro hjemover og spiste noe av kantarellen til middag.
Storkollen var forøvrig Hans Thorvald sin 100. nye topp i år med +100 i PF. Gratulerer!