Lillehammer-Nordseter (22.09.2018)

Visits of other PBEs Balbergkampen utsikt (656m) 22.09.2018
Balbergskaret (460m) 22.09.2018
Krokbua (485m) 22.09.2018

En dag med trafikkproblemer. Nord for Ring var begge fylkesvegene stengte pga brubygging og rally. På Nordseter var en hytteveg stengt, måtte velge en annen som etterhvert også ble stengt, og til Krokbua måtte jeg gå gjennom et forbudt anleggsområde.
To fine topper i dag, Grøtåshaugen hadde en TV-sender og fjellet ligger nokså alene vest for Nordseter. Flott utsikt nordover mot Grøtåsen seter og Nevelfjell. Ved Balbergkampen parkerte jeg ved Bæla der det også var mulig og gå til Høgsvelia. Opp til Balbergkampen passerte jeg den nedlagte skibakken, og på toppen satt noen jenter og grillet pølser. Gikk 30 m ned igjen i retning Gudbrandsdalen, her var det supre utsiktspunktet over Lillehammer som jeg har sett avbildet i avisa. Turen til Høgsvelia ble krevende, mange høydemetere og stien stemte ikke helt med stiene på kartet og etter hvert ble stien borte. Det ble sent, men likevel gikk jeg til Krokbua for å spise resten av nistepakka mi. Dette er ei koie som disponeres av Barnas turlag i Lillehammer og omland turistforening. Var borte i 10 timer.