Langseterheia(Steinkjer32/40) (16.09.2018)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Øst for Bleia (234m)
Ascents Langseterheia (392m) 16.09.2018

Kjørte fra Fv 17 ved Fallet og inn til Derås og videre mot Deråsbrenna og inn på bomvei kr 60 (mobilbetaling) og inn i Statsskog Sve og videre forbi Kvinnvatnet. Kom inn på en bedre vei (Jeg tror det er dyrere bompenger her hvis man kommer fra Vellamelen og Dalsbygda) Kjørte til venstre inn mot Bleia (Vann) og parkerte like før Huslisetran. Veien stopper her. Gikk opp til Langseterheia. På den forholdsvis flate toppen er det et trigpunkt fra NGO. På returen gikk jeg innom Fiskløysa litt SØ for toppen. Her er det ei lita øy ute i vannet med to trær på, som det er laget ei tømmerstokkbro med gelender som går over til øya. Kreativ løsning. Returen ned fra Fiskløysa ble litt kronglete da jeg møtte noen småstup over en haug der. Disse kan lett unngås ved å følge myrdraget nedover.

God skilting her, men noe mer sparsomt med skilting lenger inn i skogsbilnettet.
Fin tømmerstokkbru over til denne lille øya i Fiskløysa