Oslos Bratteste-befaring (02.09.2018)  5

Written by marithovi (Marit Hovi) GSM

Start point Wyller P (148m)
Endpoint Wyller P (153m)
Ascents Tryvannshøgda (534m) 02.09.2018 13:43

Varm og fin dag opp Wyllerløypa og Tryvannskleiva med Ragnhild Brudevik på DNTs "Kom deg ut!"-dagen. Gikk opp løypa for Oslos Bratteste, som går av stabelen 29. september. Ragnhild hadde ikke gått løypa, så dette var en fin dag for befaring. Rolig tempo opp de 405 høydemeterne, ditto ned. Vi så både kyr og en liten orm, enten hoggorm eller buorm. Mange var ute og testet løypa og enda flere var aktive i Tryvann klatrepark på toppen.
Dagen ble avsluttet med sjøbad på Hvamodden på Nesøya og eplekake med is på verandaen til Astrid Snipsøyr. Astrid hadde løpt Drammensmila på 1:03, veldig bra.
En fantastisk fin "Indian summer"-dag i september, bare å glede seg til 29. september:)

Startområdet nederst i bakken.

Lenger opp i bakken

På toppen

På toppen II - upåklgelig utsikt fra toppen

Sola varmet godt i bakken

Tryvann aktivitets- og klatrepark

Det flate partiet på traseen, overgangen mellom Tryvannskleiva og Wyllerløypa

Utsikt til Oslofjorden, helt fra Wyllerløypa i Sørkedalen

Utsikt til Bogstadvannet og golfbanen. Nordmarka med Krokskogen bak

Vi nærmer oss mål

Det som ser ut som en liten brun pinne er en bitte liten orm, på full fart ut i skogen;)