Veggfjellet (26.08.2018)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Veggfjellet (542m) 26.08.2018 14:23
Veggfjellet

Også i dag ble det tur på Hans Thorvald og meg. I dag bestemte vi oss for å ta vår første topp i Evenes, og vi kjørte utover mot Forra og videre mot Veggen. Der vi skulle parkere bilen var det allerede mange biler. Vi fikk så vidt plass og kunne gå av sted. Det første stykke gikk vi på traktorvei som etter hvert ble til en sti. Denne var enkel å følge og det var god merking. Vi gikk det meste av turen i skogen, og det var relativt langt til toppen. Underveis var det satt opp postkasse med bok. Denne skrev vi oss inn i. Det blåste en del da vi kom opp av skogen. Selve toppen var veldig flott med både varde og grillhytte. Dessverre var det relativt mye tåke på de omkringliggende toppene. Vi satte oss litt inne i hytta og spiste maten vi hadde med. På vei tilbake plukket vi både blåbær og multe. Ble en fin tur i Evenes i dag.

Hans Thorvald ser mot Skjomtinden
Ved postkassen underveis på turen
Toppvarden
Mye vind og litt regn på toppen av Veggfjellet. Her sitter vi i den flotte grillhytta på toppen
Omgivelsene blir ekstra flotte når solen titter frem