Barlindåsen (16.01.2012)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Barlindåsen (192m) 16.01.2012

Rådyrjergern Sniff!

Porsgrunn pf 100 topp. Tur følge: Sniff + 3 rådyr!

Startet turen ved avkjøringen ved Bassebu på Fv60/Mørjeveien (se kart). Fulgte traktorvei / sti inn til foten av åsen. Valgte å gå opp på nordsiden, da det så best ut på kartet. Ingen sti sett opp eller ned fra toppen, men det hjelper forsåvidt å følge dyretråkk, og da gjerne fra ELG, da det virker til at de er gode (late?) til sporvalg opp og ned av norske koller:-D

Forsåvidt grei tur opp, med unntak av Sniff sine TRE rådyr jage runder. Ikke mindre en tre ganger kom plutselig ett rådyr susende forbi meg, med Sniff (jeg mener bestemt at han gliste i det han passerte) i hælene. Og tre ganger kom han jammen ta ikke tilbake når jeg ropte han inn igjen, utrolig bra gjort av en Alaska husky å undertrykke lysten til å smake på ferskt kjøtt, og heller dilte tilbake til "herren" over tørrfor og Vom våtfor:) Bra hund!!

Toppen er to delt, så vi tok bilder fra begge to. Flott utsikt her oppe, når en beveger seg rundt til riktig utsiktspunkt avhengig av hva som øyet ønsker å beskue.

Toppen ble erobret for tidlig på dagen, så det ble ikke lunch før vi var tilbake i bilen på tur mot Larvik. Hverdagen kaller!