Tur på Botnfjellet (18.08.2018)  4

Written by joebar (stig bakke)

Ascents Botnfjellet (409m) 18.08.2018 15:38

Etter en lett frokost blei det en tur ned i gymmet og trente vekter sammen med samboern.
Så blei det spist en go frokost nr 2 og pakka sekk for fjelltur, vi skulle ta Botnfjellet i dag.
kjørte til kjærlighetskroken og parkerte der og gikk veien oppover mot Vallevannet, der stien bynte inn mot vannet går veien noen meter til oppover og der gikk vi til veis ende, tok å bynte å labbe oppigjennom skogen mot høyer terreng, men var bratt og mye kratt og granskog oppigjennom der. Vi kom nu til slutt opp og ut av skogen over skoggrensen, blei mye bedre å gå og flott utsikt, var en del vind og det lurte tunge skyer med mye regn i rundt omkring men vi berga oss unna. Var litt rot med toppregistrering pga at der varden var var ikke der toppen blei registrert så vi måtte gå over til en annen homp for å registrere toppen, greit nok det for sovidt.
turen ned gikk vi nesten direkte ned fra toppen der varden var og ned til Vallevannet og gikk stien tilbake til veien som vi kom opp, for di som vil gå på Botnfjellet så vil jeg anbefale og heller gå opp den veien vi kom ned så slipper man å gå inni krattskogen å banne. Fin tur med flott turselskap blei det uansett. Takk for turn.