Hanglefjellet i regn og tåke (09.08.2018)

Written by anneirik (Anne Julsrud Haugen) GSM

Ascents Hanglefjellet (619m) 09.08.2018

Vi overnattet på Kite camp i Austertana etter en fin tur til Midthaugen. Dessverre skiftet været til regn og tåke, og vi tok turen så raskt vi kunne. Etter å ha kommet opp skaret ble det lettere å gå, vi så varden som en prikk i horisonten. Tåka kom sigende, og vi hadde ingen utsikt fra toppen. Kjapp tur tilbake til bilen som sto på veiskulderen. Måtte skifte til tørt før vi kjørte videre, en bil stoppet og en dame spurte om vi trengte hjelp der vi sto halvpåkledde i regn og blåst. Ikke noe vanlig syn på Kongsfjordfjellet, tenker jeg.

Takk

Written by anneirik 12.08.2018 12:34

Takk for hyggelig kommentar og for at du har gått i forvei på flere av turene våre! Flott i Finnmark og Troms.

Gratulerer

Written by Sola19 10.08.2018 23:38

med kommunetopp nr 200, synd at værgudene ikke var på din side på jubileumsturen, men ser at dere har hatt mange andre fine turer i sommer:)