Stendafjellet og Smøråsfjellet (01.08.2018)

Written by geirmy (Geir Myklebust) GSM

Start point Apeltunvatnet
Endpoint Iglavatnet
Characteristic Jogging
Ascents Stendafjellet (232m) 01.08.2018 20:48
Hamrefjellet (280m) 01.08.2018 21:45
Visits of other PBEs Smøråsfjellet p-plass (185m) 01.08.2018 21:31

Jeg startet fra Apeltunvatnet ved Lagunen og fulgte veien oppover til Stendafjellet. Deretter tok jeg veien videre til Kandalsskaret, før jeg fulgte en bratt sti østover. Jeg hadde lyst til å se hvordan terrenget er her, på vei til Hamrefjellet. Det viste seg å være en god del stier, men noen steder var det bare enkelte tråkk. Under høyspentlinja var det mange trær som var hogd ned, så der var det dårlig løpbart. Etter hvert kom jeg ut på en skogsbilvei som førte bort til parkeringsplassen ved Smøråsfjellet. Deretter tok jeg veien rundt Bjørnevatnet, inkludert en tur oppom Hamrefjellet.

Fra grusveien opp til Stendafjellet. Bak til høyre ses byggefeltet på Nøttveit, der det komer mange nye boliger.
Fra Stendafjellet mot sørvest, utover Fanafjorden.
Fra området mellom Stendafjellet og Hamrefjellet. Bildet er tatt nordøst for Midtrinden.