Indre og Ytre Sula (10.07.2018)

Written by Ofisk (Odd Fiske)

Ascents Gråfjellet (1,105m) 10.07.2018
Indre Sula (1,326m) 10.07.2018
Ytre Sula (1,318m) 10.07.2018
Visits of other PBEs Blomlivegen (50m) 10.07.2018
Svinviksetra p-plass (380m) 10.07.2018

Fulgte riksvei 671 ca 6 km mot Todalen og tok Blomlivegen (bomvei) opp til Svinviksetra p-plass og vannverk. Herfra gikk stien i myrete terreng opp til stiskille (Gråfjellet-Sula). Her var det også et oppkom med godt kjølig vann som passet for dagen. Topp turvær, skyfritt, nesten vindstille men kanskje litt for varmt.. Videre var stien godt merket opp til Ytre Sula som også er en Stikkut trimpost. Fra toppen god utsikt, spesielt mot Nesøya :-) Har jo sittet og beskuet Sula fra Nesøya i mange år, så nå var det på tide med et besøk. Det ble derfor noe bilder i retning Nesøya...

Men jeg skulle videre til Indre Sula og gikk litt sør for ryggen ned til salen før oppturen til Indre Sula. Styggbratt, men synet bedrar litt. I øverste del fulgte jeg vardet sti ut til venstre og videre opp til toppen. Her satt jeg lenge og nøt utsikten; -fortsatt mange ubestegne fjell for min del. Heldigvis! På returen tok jeg en avstikker via Gråfjellet. Og mellom Gråfjellet og p-plass klarte jeg å miste min røde kortermet Aclima ullskjorte...