Nattmålsfjellet - Tromsø 100m pf (27.07.2018)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Characteristic Trip by foot
Ascents Nattmålsfjellet (297m) 27.07.2018
Visits of other PBEs Ersfjordeidet P-plass (43m) 27.07.2018

Fant en gammelhund vennlig tur som også er en pf100 topp:) Kjørte fra Eide Handel rv 862 mot Tromsvik til Ersfjordeidet og parkerte ved Ersfjordeidet P-plass som ligger på høyre side like etter krysset mot Tromsvik før du kommer til Ersfjordeidet. Stor parkeringsplass som er den samme som brukes til turer til Buren. Krysset veien og gikk på sti langs fotballbanen, og så var det bare å følge sti til topps. Flere tråkk oppover, så det var bare å velge og vrake, og ikke noe steinur, og ingen høyfjellsterreng hele tiden så god utsikt. Vi gikk først opp til den store varden, men hadde heldigvis lagt inn koordinatene for toppunktet og det var ikke den store varden, men en mye mindre varde litt lengre inn. Vi brukte 25 min opp til den store varden i rolig tempo, og fem minutter ekstra til toppunktet. Utrolig fin utsikt fra toppen mot alle de andre større toppene på Kvaløya. Gikk stort sett samme vei tilbake etter en liten pause, bare at vi kom ned til veien på andre siden av fotballbanen. Totalt 1t 10 min på tur. Teis var med:)

Store varden som ikke er høyeste punkt