Varden - Tromsø 100 mpf (18.07.2018)

Skrevet av Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Turtype Fottur
Turlengde 1t 27min
Distanse 4,5km
Høydemeter 169m
Bestigninger Varden på Tromsøya (160moh) 18.07.2018
Andre besøkte PBE'er Rundvannet p-lomme (86moh) 18.07.2018

Fulgte skilt mot Stakkevollan og parkerte ved Rundvannet p-lomme. Gikk først en runde rundt Rundvannet før vi satte kursen mot Varden. Ett lite stykke på skogsvei før jeg tok av på en sti som så ut til å gå i riktig retning. Masse stier her så i stikryss prøvde jeg bare å følge den som så ut til å gå i riktig retning, og jeg kom fram til Varden tilslutt. Fin utsikt fra toppen og det ble en liten drikkepause i varmen før vi satte kursen tilbake mot bilen. Fant nå litt mer opparbeidet sti som blant annet passerte en lavo og som er tegnet inn på kartet. Kom ned på veien ikke så langt fra der jeg tok av på sti på vei opp. En liten tur ned til Rundvannet nå også så Teis kunne få seg et avkjølende bad. Totalt nesten 1,5 time på tur i rolig tempo og en ny pf 100 topp i boks. Teis var med og det var en veldig fin tur for han også.