Grønkampen og Gråkletten (10.06.2018)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Grønkampen (969m) 10.06.2018 12:48
Gråkletten (937m) 10.06.2018 13:55

Vi hadde lyst til å avslutte Rendalshelga med en siste tur, og dro til Vangvollen. Planen var å kjøre lengre enn vi gjorde, men vi ble stoppet av en låst bom. Vi parkerte bilen langs veien og gikk avgårde på tur i solskinn og varmt vær.

I starten av turen fulgte vi en noe gjengrodd sti. Den var litt vanskelig å følge og vi mistet den etter en stund. Vi bestemte oss for å heller gå mer rett mot selve Grønkampentoppen, og det gikk veldig fint. En del klengete fluer på veien. På toppen var det veldig flott utsikt.

På vei opp Grønkampen. Sølen og Ottlaugskampen i bakgrunnen
Grønkampen

Fra Grønkampen fulgte vi en fin sti et lite stykket før vi gikk en snarvei gjennom skogen og ned på veien. Det begynte å bli litt skyet og det kom noen regndråper, vi hørte også torden rundt oss. Vi satte opp tempoet og etter en del tung stigning og tungt terreng kom vi opp til en fin topp - Gråkletten.

Gråkletten

Det meste av tilbaketuren gikk på vei, og vi fikk litt regnvær. Det ble en bra tur og en fin avslutning på helga.