Horva - Helgelandskysten (06.06.2018)

Written by otto (Otto Lund) GSM

Start point Horva p-plass (100m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Horva (466m) 06.06.2018

Signaltopper m/vei.
6.6.2018

Dag 2. Åarjeltjahke i Grane // Nordåsen i Vefsn // Horva i Leirfjord.
Vi tok av vest for den 11 km lange Tosentunellen retning Sundøya. Sundøya er ingen selvstendig øy, men et flatt jordbrukslandskap beliggende på øya Alsta. Bommen på kartet er merket ved fv.220, men ingen bom der. Vi fortsatte ca 1.8 km over Åkvikmyra til p-plassen og bommen. Turen var betydelig lengre enn hva luftlinjen tilsa. Horva (466) ligger nordøst for de velkjente Syv Søstre. Best utsikt mot vest.

Dønnmannen lengst bak
Horvatoppen

Du er over alt

Written by otto 09.08.2018 08:50

He he, kan ikke motsi deg på det. Blir en del farting når man involverer seg i prosjektet til Tare. Fra nord til sør og øst til vest. God ferd videre til deg Olav.

Du er over alt

Written by Osten 08.08.2018 23:28

Uansett hvor jeg er så har du vært der før! Selv på Horva! Den var et fint substitutt for Vega og Dønnamannen, når tåke lå nedover de toppene. Tåka var så vidt nedom Horva også!