Orkja (01.06.2018)

Written by baltopaaeventyr (Karoline Søvik Killingrød)

Endpoint Dvergsdalen (463m)
Ascents Orkja (948m) 01.06.2018 17:12
Visits of other PBEs Dvergsdalsdalen- Parkeringslomme (440m) 01.06.2018 18:15

I dag var jeg så heldig å få med meg min romkamerat Nikoline på tur! Til tross for at jeg hadde en Førdianer med meg var det akkurat som om det var to bergensere satt i bilen og kjørte rundt i Dvergsdalen på jakt etter stiens startsted. Etter en prat med noen arbeidere som var lite kjent i området og et lite behjelpsomt besøk hos nabogården fant vi starten på stien og turen kunne endelig starte!

For dere som er like ny i Jølsterområdet, er det en parkering rett etter innkjørselen til Dvergsdal hytteområde på høyresiden. Dette er altså dersom du kommer fra Myklebust. Deretter er det bare å gå rett over veien hvor det står svakt skrevet med rødt "Orkja".

Kjempefin tur og godt markert hele veien! Toppen tikket ikke inn på Peakbookappen før jeg var mellom de to vardene på toppen - for de som synes det er verdt å vite!