Pulktur til Sagetindane (15.04.2018)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Litt ovenfor Skytebana (190m)
Endpoint Litt ovenfor Skytebana (190m)
Ascents Sagtennene (1,023m) 15.04.2018 14:25

Flott tur med Vinjar i dag som fikk bestemme turmål. Har ikke dratt pulken opp i høyden denne sesongen men gikk bra tross tung bør! Vi passerte et par på randoski rett etter avgang ovanfor Skytebana, men så ikke mer til dem! Vinjar var flink og gikk bak pulken opp til dyrkningsfeltet og deretter satt han på som tålmodig og glad passasjer. Trodde kanskje at han måtte ty til beina de siste kneikene opp mot toppen, men det var greit å gå med pulken og rikelig med snø.

Fikk oss en god stopp på toppen med litt leik, mat og moro med rumpeakebrett. Der satt det et par kjenninger som hadde gått opp med truger. Føret ned var greit men uten den beste gliden. Vinjar sang og storkoste seg nak i pulken som han pleier og kjeftet når jeg bremset for mye :-) Nok en strålende dag i voldsom flott temperatur !