Vassberget og Kvamsfjellet (15.04.2018)

Written by samasplund (Sam Asplund) GSM

Ascents Vassberget (288m) 15.04.2018 12:39
Kvamsfjellet (231m) 15.04.2018 13:43
Visits of other PBEs Svarthamrane (200m) 15.04.2018 14:21

Kjörte RV57 og hadde bestemt meg for å gå Vassberget og eventuelt Kvamsfjellet dersom han i meisen var på gott humör. Tok av til venstre på veien för traktorveien jeg tenket å gå langs. Parkerte i en liten lomme etter den bratte svingen som nok hadde plass til 2-3 biler. Nå sto dog en gravmaskin der så var ikke så mye plass til flere biler. Gikk til svingen og bröytet meg igjennom skogen til traktorveien. Fant etterhvert et skilt oppover mot Vassberget og en sti som var ganske enkel å fölge og som så vel brukt ut. På toppen var det helt ny turbok og jeg skrev meg inn som tredje mann. Förste förstesidenoteringen i den personlige turboksstatistikken.

På toppen var det skiltet mot Storavatnet, men jeg fant ikke noen stimerking på kartet og uroet meg litt for å komme inn på nordsiden uten god retur til traktorveien, eller ”Hestvegen” som skiltet på toppen refererte til. Valgte derfor å gå tilbake og videre langs Hestvegen. I enden var det hogget mye trär og her var det skilt mot Kvamsfjellet og mot Storavatnet slik at det nok värt mulig å gå rundt den veien istedenfor å måtte returnere. Godt merket oppover emellom stubbene. Kom til Kvamsfjellet, spiste niste og gikk til bilen via en stundtals blöt sti.