Breheimrunde (14.04.2018)  5

Tundradalskyrkja (1,970m) 14.04.2018 17:33
Tundradalskyrkja Sørtoppen (1,876m) 14.04.2018 17:33
Søre Tverrådalskyrkja (2,034m) 14.04.2018 17:33

Fint tur med Jørn, Geir Arne, Johannes, Anders og Øyvind. Ble litt kluss med samholdet i starten, så jeg gikk stort sett alene til Tundradalskyrkja. Videre noen småtopper og Heksegryta før jeg klinket meg ut for å svippe oppom en totusen topp. Jørn proklamerte at klokka var halvfire ved Heksegryta og jeg regnet fort ut at jeg rakk både Søre Tverrådalskyrkja. Etter ganske brukbart driv opp til toppen viste den halv seks. Ikke f. om jeg hadde brukt to timer. Lurt av Jørn. Det ble en rask cola og bildepause på toppen før resten av turen bar litt preg av stress light. Kjørte gjennom bommen på Maurvangen 20.10 og måtte vente ved låst bom ved Garli til 21.10 før vi ble sluppet gjennom av han som låste på Maurvangsiden.

Kladdeføre. Fascinerende hvor mange kilo snø et par kortfeller klarer å tiltrekke seg :-)
Geir Arne på Tundradalskyrkja med Tverrådalskyrkja bak
Fra Søre mot Store Tverrådalskyrkja.
Varmt og disig på Søre Tverrådalskyrkja
Mot Fortundalsbreen

Det å lære seg klokka..

Written by Atomsilda 15.04.2018 19:05

Du er seig Morten og rask. Det bør du jo være også pga av alle dine lange tøffe løpeturer. Når det gjelder klokka så må jeg nok skylde på sola og at jeg blingset ;) Det var ikke for å teste deg ;) Bra du fikk deg ei skikkelig økt opp mot "Kyrkja" og tilbake til bilen. Glad du kom over Valdresflya,- ellers så ville jeg bli saksøkt.

Rakett i ræva

Written by PeakFloyd 15.04.2018 17:19

Fy flate, 58 minutter på denne turen er superraskt. Eller er det noe rart med trackingen din?

Sv: Rakett i ræva

Written by mortenh 15.04.2018 17:21

Neinei, ikke noe rart. Tracket kun fra Søre Tverrådalskyrkja og ned igjen, så ikke noe utenomjordisk over dette her :-)