Ramndalskollen med Venke (16.03.2018)  5

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point Spenningsby (153m)
Characteristic Snowshoe trip
Ascents Spenningsbyhaugen (305m) 16.03.2018 21:27

Listekonkurrent Venke som bor på Harestua ble med på en kveldsbestigning av Ramndalskollen i 15 minusgrader. Vi møttes på parkeringa ved Spenningsby og la i vei innover på truger. Først forbi et par koselige hytter og senere inn på blåmerket sti som går over til Gjerdrum. Ikke langt hjem med andre ord ! Etter kraftledninga tok vi av i terrenget rett nordover mot toppen. Passerte en fin hytte hvor det var god utsikt mot bebyggelsen i Nittedal. Oppe på Ramndalskollen så vi skisporene til Døl (Ole Mads Øvergaard) som hadde vært her nylig etter siste store snøfall. Noen morsommer mørkebilder tok vi oppe på haugen før vi gikk ned i våre egne spor. Romeriksåsen egner seg godt for toppturer!

Morsomme bilder....

Written by venkekristin 17.03.2018 10:37

Haha, det der var bare morsom i øyeblikket Morten :D

Listekonkurrent ga mer gheør, morsomt med alle disse toppene i Romeriksåsen :D Takk for fin tur!