De brente åsene (12.11.2011)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents De brendte åsane (540m) 12.11.2011

Vestfold pf 100 topp. Tur følge i dag: Sniff.

Kjører opp til parkering ved hyttefelt som ligger nedenfor "toppen". Følger kompasskurs opp, og prøver å finne sti, som går opp mot toppen. Kommer over flere forskjellige stier, ingen er merket, så jeg benytter de som de ligger tilrette opp mot toppen.

På toppen sjekker jeg hva som er toppen, da det finnes fler beskrivelser av hvem som er riktig , alt etter hvilke kart en bruker. Og da er det jo hyggelig at GPS punktet som står her inne i peakbook, er den riktige:)

På tur tilbake, følger vi bekken som går ned i mellom toppene. Her går det også sti og dyretråkk. Så det er nok en bra vei opp også.

På tur ned blir vi overrasket av en sinna elg hund. Som går løs på både Sniff og meg. Men han får litt alfa leder behandling, og stikker igjen. Hmm, ikke bra at slike hunder går løs. Venter litt for å lytte etter mennesker som kan eie den. Men hører ikke noe. Så da trasker vi ned igjen.

Sniff var flink, da jeg ikke høre han komme bakfra, men Sniff både hørte og stoppet han, før han kom til meg. Blir litt ekstra godteri til Sniff i kveld.