Soooooool og puuuuuuuuuuuuuuudder! (10.03.2018)

Written by heidim (Heidi M. Pedersen)

Start point Strand fjellstue (734m)
Endpoint Strand fjellstue (733m)
Ascents Søre Gråhøa (1,340m) 10.03.2018
Storhøa (1,455m) 10.03.2018

Dagstur fra Raufoss. Godt å somle litt på en lørdagsmorgen, så starta ikke å gå før nærmere kl. 12. I underkant av 2 t kjøring hjemmefra. Møtte 2 + 2 andre på tur idag, rart det ikke var flere for været var fantastisk og snøen likeså. Litt steinete i nedkjøringa fra Storhøa, mens fra Søre Gråhøa var det stuegulv med den lekrest puddersnøen man kan tenke seg oppå. Synd ikke nedkjøringa var lengre, og hadde vi visst hvor bra det var på Søre, hadde vi kanskje heller gått flere ganger opp og kjørt ned fra denne!? Men da hadde vi forsåvidt ikke møtt på fjellmusa som var så tam at Sindre fikk holde den og forsøke å feite den opp med peanøtter, noe den ikke var sånn veldig gira på.

Ble litt krise i de siste bakkene, da Sindre lurte meg ut i et styggbratt heng hvor det var tett med trær i starten, men når stil og stolthet ble lagt til side, kom jeg meg da ned på et vis. Dette partiet ble etterfulgt av litt sikk-sakk og tulling i skogen, før vi kom inn på oppoversporet og kunne sette litt mer fart nedover. På ski helt ned til bilen igjen - med litt flere fregner, to nye røde nåler og flertallige puddersvinger i sekken!

Start date 10.03.2018 11:49
(UTC+01:00)
End date 10.03.2018 16:47

Sindre

Written by mortenh 14.03.2018 09:00

Sindre smågnagertemmer, eller store barn små gleder kan man også si :-)

Sv: Sindre

Written by heidim 14.03.2018 19:32

Hihi, han var bra blid da han fikk ha litt nærkontakt med smågnageren, ja. Fotografen syns ikke like godt om det som ham, men det måtte jo foreviges. Veldig flott tur og turterreng forøvrig, og utsikt til både Jotunheim og Ronder!