Vestrenna på Snøhornet (10.03.2018)  6

Written by j_snorre GSM

Ascents Snøhornet (1,309m) 10.03.2018 13:38
Visits of other PBEs Årset p-plass (105m) 10.03.2018 10:42

Kanskje sesongens råeste nedkjøring på en nydelig dag. På tur med Solveig (som kjørte samme vei ned igjen som vi gikk opp), Kristian og Jon.

Litt skibæring opp skogen på skogsvei og i starten litt utydelig sti der stien tok av fra veien.
...derfor sikkert lurt at de hadde fått satt opp dette skiltet lengre oppe i lia.
Lang og fin side opp fra setra til toppen. Veldig bra snø, men akkurat så mildt at det ble 700 høydemeter med monsterklabber.
Vi måtte renne et lite stykke nordover langs ryggen for å komme til inngangen til renna, som skimtes i søkket på bildet.
Kristian og Jon på vei ned til inngangen.
Jevnt bratt mellom 45 og 50 grader de første 100 høydemeterne. Deretter litt slakere, men hele tiden over 40.
1000 høydemeter med nytelse venter.
Kristian i det bratte partiet i toppen der renna vier seg litt ut etter ca 100 høydemeter.
Snøen ble egentlig bare bedre og bedre dess lengre ned vi kom.