Ålandsleite => Glitteregga (06.03.2018)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Ålandsleite (400m)
Endpoint Ålandsleite (400m)
Ascents Glitteregga (1,297m) 06.03.2018 12:57
Visits of other PBEs Randabygd idrettsanlegg parkering (405m) 06.03.2018 11:13

Finfin dag men ante at snøen kunne være litt utfordrende på denne toppen når jeg vet hvordan forholdene har vært på Svartegga siste dagene. Kunne ane vindpåvirkningen og sastrugien allerede fra parkeringsplassen men la glad i vei sikker på at jeg måtte finne noe fin snø, i det minste i skogen.

Ganske som jeg hadde trodd, var det vindpakket tidvis kartongsnø allerede etter skoggrensa. Mye gamle spor å se og noen som kanskje også var gårsdagens skrensespor ;-)

Hadde en fin stund på toppen i den varmende sola. Her var faktisk mer fin snø her på denne toppen som er nokså forblåst til vanlig, enn nede i de fleste helningene :-) Folk vil vel gjerne påstå st det var pudderføre her i dag også, men det var det så langt derifra :-)

En fantastisk flott skitur er det uansett, solrikt og flott med fantastisk utsikt på alle kanter og det like i nabolaget mitt !!!

Missing title

Written by JPV100 08.03.2018 14:12

Her var det mykje fin og blå himmel! Såg ut som ein flott tur :) Denne toppen står på ønskelista mi!

Sv:

Written by ligroenb 08.03.2018 18:25

Da vil jeg være med :-) flott og kjapp tur både vinter som sommer/høst !