Vindfjell (09.11.2011)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Start point P-plass Viddaseter (487m)
Endpoint P-plass Viddaseter (487m)
Ascents Vindfjell (621m) 09.11.2011

Vestfold pf 100 topp nr to i dag. Tur følge : Richard og Sniff

To ganger før her jeg vært på denne toppen. Første gang jeg var her, valgte jeg å gå opp Grorudvolldalen som ligger på østsiden. Her går det en gammel arbeidsvei, som fungerer som en slags sti.

Tur nummer to gikk fra starten av blå merket løype som starter der veien danner ett T kryss når en kommer opp til breivann. På ve siden her er det skiltet opp til toppen over blåmyrkollen og BLÅMYR området, joda dette kan være en våt opplevelse opp til toppen, og ikke tur skoene er iorden.

Denne gangen gikk jeg fra Viddaseter, som blir nord øst for toppen. Det er nok den beste veien å gå opp til toppen synes jeg, selv om det er godt med myr strekk her også. Ca 2,8 km, en vei fra parkeringen.

På grunn av alle myrene i området, så gleder jeg meg til å ta turen om vinteren. Da det ser ut som om ett utmerket ski tur område.

Richard fortsatt fornøyd etter snart en dag med trasking i myr..
Tre fornøyde "herrer" på Vestfolds nr 2 i moh.