Haglebunatten dag 2 (04.02.2018)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Ascents Haglebunatten (1,278m) 04.02.2018
Visits of other PBEs Haglebu p-plass (810m) 04.02.2018

Følte ikke jeg fikk alt ut av nedkjøringen her i går, endte for langt til vest og ble mye skråkjøring. Hadde i den anledning lyst til å se om et annet veivalg kunne løse "problemet".
Våknet tidlig søndagsmorgen, prøvde å sovne igjen men fungerte dårlig. Leste litt før det ble Ole Einar-maraton på tv til frokost og satt meg i bilen. Gode 21,5 minus på det meste/minste på vei til parkeringsplassen. Valgte samme rute opp som i går. Her var det idag fine og faste spor oppover. Kjørte et minidrag opp første bakken for å få inn grunnvarmen i kroppen.
I slutten av bjørkebeltet telte jeg 11 ryper på 200 meter, ny personlig rekord tror jeg.
Fortsatte videre opp og var på toppen etter en time, med en 10 minutter pause spred utover.
Var på toppen i omtrent 25-30 min og nøyt været og utsikten før jeg snudde skia. Prøvde nå å følge mer samme vei ned som opp. Dette er litt mer klønete på starten og slutten med slake motbakker, men syntes det var verdt det. Fikk mer kjøring for høydemeterne i dag sammenlignet med i går.

Helgas mål x2 sett fra veien i morgensola
Måtte være tråkkemaskin i går, hakket enklere i dag
Endelig oppe i sola
Snøfonntjenn med sommerstien i enden, deler av Norefjell enda lenger bak