Utsikten (24.07.2009)  3

Written by jakob (Jakob Larsen)

Start point Fondsbu
Endpoint Fondsbu
Ascents Utsikten Skjeneggje (1,485m) 24.07.2009

På en dag, som skulle vise sig at blive bedre og bedre vejrmæssigt, gjorde mit rejseselskab det mig nærmest umuligt at planlægge dagens tur. Min kone Helen var mærket af gårsdagens tur til <peak:6727:name> og skulle bruge en betænkningstid, inden hun besluttede at hvile ud på Fondsbu. Børnene ville jeg gerne have taget med til Langeskavlen, men den var stadig overskyet, og i sidste ende besluttede børnene at ville nøjes med Utsikten. Det blev selvsagt en ganske kort tur op og ned. På blot en time var vi oppe og kunne nyde en flot udsigt udover Bygdin. Det egentlige panorama, det sydlige Jotunheimen, var dog stadig dækket af skyer. På returen nåede <peak:301:name> dog at smide skyerne, og vi fik et indtryk af det skue, der har givet Utsikten sit navn.

Om eftermiddagen, da solen for alvor havde fået tag, gik vi alle lidt op mod <peak:1039:name>, men generelt fik vi alt for lidt ud af en flot solskinsdag i fjeldet.

Turfølge: Sebastian (15), Nick (14), Amanda (9)