Storås (31.10.2011)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Storås (248m) 31.10.2011

Vestfold 100 pf tur. Tur følge i dag: Sniff:) og en god del flott :(

Vi startet med sykkel nede ved Fylkesvei 213, ved avkjøringen rett sydvest av gården Lauvås, hvor også skytebanen til Hedrum jakt og fiske befinner seg. Grei skogsvei opp til foten av Storås. Etter ca 1.7 km ser du ett veikryss og en litt større åpen område. Her går det en sti opp, som er merket med blåe bånd, med rimelig mellomrom. Denne stien går nesten opp til toppen. Det mangler ca 150-200 opp til selve toppen, fra øverste del av denne stien. Jeg valgte å gå opp en sti jeg fant etter ca.2.2 km. Selvfølgelig ville jeg ha valgt den andre stien i dag. (Men slike ting finner en som regel ikke ut før en har vært på toppen og funnet den stien "alle" andre bruker:)

Grei tur opp, men sikkert bedre å gå den andre, siden den er merket:)

Egentlig utrolig å gå en slik tur på en tid av året, hvor en egentlig skulle ha brukt SKI. Men skal ikke klage på 14 grader, sol og fluesurring i bakgrunnen.